PARDUS İŞLETİM SİSTEMİ

 


         PARDUS İŞLETİM SİSTEMİ

    Pardus 2003 yılında milli işletim sistemi olarak temelleri atılan, Türkiye'de TÜBİTAK-UEKAE tarafından geliştirilen bilgisayar kullanıcılarının ihtiyaçlarını gidermek üzere tasarlanmış açık kaynak bir işletim sistemidir. 

      Pardus adını Anadolu Parsının  bilimsel adı olan Panthera pardus tulliana'dan almaktadır. 

     Pardus'un bugüne kadar piyasaya  beş (5) ana sürümü ve dokuz (9) ara sürümü bulunmaktadır. Bunlara ek olarak iki (2) kurumsal sürümü vardır.

    A- Pardus'un Temel Yapısı

 1. Debian GNU/Linux temeline dayanan açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir.

 2. İnternet üzerinden ücretsiz olarak temin edilerek kolayca kurulabilmektedir.

 3. Perdus'un yaygınlaşmasını sağlamak için açık kaynaklı alt projeleri bulunmaktadır. 

 4. Bir Linux dağıtımı olmanın yanı sıra,  kamuda açık kaynak ve özgür yazılımların yaygınlaştırılması, ülkemizdeki açık kaynak ve özgür yazılım ekosisteminin geliştirilmesi  çabaları ile birlikte bir projeden daha çok bir program haline gelmiştir.

5. Pardusu ikinci bir yazılım olarak mevcut işletim sisteminizin yanına yükleyebilirsiniz. 

   B- Pardus'un Özellikleri

1. Açık kaynaklı bir yazılımdır. 

2. GPL lisanslı bir üründür.

3. Kısıtlamalar olmadan özgürce kullanılan bir yazılımdır. 

4. TÜBİTAK-UEKAE tarafından geliştirilen bir işletim sitemidir.

      Neden Pardus Kullanmalıyım ?

    İşletim sistemi içerisinde kullanma amacına göre kısıtlanmadan özgürce bir hizmet ağı sunmasından dolayı pardus tercih edilebilir. Türkçe olması, virüslere karşı etkin bir koruma sistemi mevcut olması, Hızlı ve etkin bir şekilde kurulması, kullanımının kolay olması, Çoklu dil desteği ve özelleştirilmesi pardus’u tercih etmek için etkili olabilecek özellikleri içerisinde barındırmaktadır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AÇIK KAYNAK KOD, KAPALI KAYNAK KOD VE ÖZGÜR YAZILIM NEDİR ?